Onze school

De Sterrenzanger is een gemiddeld grote school, met 220 leerlingen, in een rustige wijk van Oudorp. We hebben in 2024-2025 negen klassen met elk 25 tot 28 leerlingen. De drie kleutergroepen starten een nieuw schooljaar met ongeveer 18 à 20 kleuters en groeien in de loop van het jaar uit naar maximaal 30 kleuters. De kleutergroepen zijn heterogeen, dat betekent dat we in alle drie de kleuterklassen 4, 5 en 6 jarigen bij elkaar houden. Vanaf januari elk jaar komen de oudste kleuters wel regelmatig als groep bij elkaar om zich o.l.v. één van de kleuterjuffen, voor te bereiden op de eerste klas (groep 3). Dit noemen we de poortklas.

Onze leerlingen komen uit verschillende gemeenten in de omgeving. Het merendeel is afkomstig uit Alkmaar, Oudorp, Heerhugowaard en Sint Pancras.