Vrijeschool de Sterrenzanger is de vrije school van Oudorp

speelgoed is je
eigen fantasie.

De kleuterklassen

Iedere kleuter heeft vertrouwen en veiligheid nodig om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Elke ochtend heeft daarom dezelfde opbouw. In vaste volgorde wordt er gezongen, gespeeld, geknutseld, gegeten en (buiten) gespeeld. Het speelgoed is van natuurlijke materialen, zoals hout, wol en katoen. Zo kunnen de kinderen echte ervaringen opdoen. Op onze kleuterschool is geen televisie en er zijn geen computers of digi-borden. Het mooiste speelgoed is immers de eigen fantasie!

We hebben drie kleuterklassen: deze zijn aan de Raadhuisstraat gevestigd. Samen met de peuterklas van De Vlinderboom, het Zonnekind.

Als u voor de Sterrenzanger kiest en uw kind kan geplaatst worden, dan neemt de kleuterjuf een paar weken voordat uw kind op school zal komen, contact met u op. U wordt dan met uw kind uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek na schooltijd. Uw kind mag even spelen in de klas. In principe is uw kind welkom een dag na de 4e verjaardag, als hij/zij schoolrijp is.

Wat verstaan wij onder schoolrijpheid?

- uw kind is zindelijk en kan zelfstandig naar het toilet

- uw kind kan zelf de jas en schoenen aan/uittrekken

- uw kind kan zichzelf een schone onderbroek aantrekken na een ongelukje

NB uw kind hoeft nog niet te kunnen knopen of veters strikken; maar het is natuurlijk wel fijn als dat al lukt!

Ook vinden wij het wenselijk als er noodnummers zijn van opa's, oma's of vriendin/buur om te bereiken als de ouders niet zelf kunnen komen ivm werk, bij een poepbroek of i.d. (als dat per ongeluk gebeurt).

Voor verdere informatie en/of aanmelding kunt u terecht bij onze directeur

Mieke Tolkamp 072-5158418 of m.tolkamp@desterrenzanger.nl.